The Islamic Republic of Sudan?

The Sudanese newspaper Rai al-Shaab (Opinion of the People), owned and controlled by Sudanese opposition leader Hassan al-Turabi, recently published an article that potentially provides new and important insight into Sudan’s terrorist ties to Iran. The article alleges that the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC), a U.S.-designated terrorist organization, is operating a secret weapons factory ...

Isam Al-Haj/AFP/Getty Images
Isam Al-Haj/AFP/Getty Images
Isam Al-Haj/AFP/Getty Images

The Sudanese newspaper Rai al-Shaab (Opinion of the People), owned and controlled by Sudanese opposition leader Hassan al-Turabi, recently published an article that potentially provides new and important insight into Sudan's terrorist ties to Iran. The article alleges that the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC), a U.S.-designated terrorist organization, is operating a secret weapons factory in Sudan to funnel weapons to Iran-sponsored terrorist organizations in Africa and the Middle East.

Several Arab bloggers circulated the article last week. Today, these blogs are the only evidence that the article ever existed. Soon after it was published, Sudanese authorities shut down the entire newspaper. The paper's deputy editor, Abu Zur al-Amin, was arrested on charges of "terrorism, espionage and destabilizing the constitutional system," according to Reuters

Read more.

The Sudanese newspaper Rai al-Shaab (Opinion of the People), owned and controlled by Sudanese opposition leader Hassan al-Turabi, recently published an article that potentially provides new and important insight into Sudan’s terrorist ties to Iran. The article alleges that the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC), a U.S.-designated terrorist organization, is operating a secret weapons factory in Sudan to funnel weapons to Iran-sponsored terrorist organizations in Africa and the Middle East.

Several Arab bloggers circulated the article last week. Today, these blogs are the only evidence that the article ever existed. Soon after it was published, Sudanese authorities shut down the entire newspaper. The paper’s deputy editor, Abu Zur al-Amin, was arrested on charges of "terrorism, espionage and destabilizing the constitutional system," according to Reuters

Read more.

Jonathan Schanzer is the senior vice president for research at the Foundation for Defense of Democracies. Twitter: @JSchanzer

More from Foreign Policy

An illustration shows George Kennan, the father of Cold War containment strategy.
An illustration shows George Kennan, the father of Cold War containment strategy.

Is Cold War Inevitable?

A new biography of George Kennan, the father of containment, raises questions about whether the old Cold War—and the emerging one with China—could have been avoided.

U.S. President Joe Biden speaks on the DISCLOSE Act.
U.S. President Joe Biden speaks on the DISCLOSE Act.

So You Want to Buy an Ambassadorship

The United States is the only Western government that routinely rewards mega-donors with top diplomatic posts.

Chinese President Xi jinping  toasts the guests during a banquet marking the 70th anniversary of the founding of the People's Republic of China on September 30, 2019 in Beijing, China.
Chinese President Xi jinping toasts the guests during a banquet marking the 70th anniversary of the founding of the People's Republic of China on September 30, 2019 in Beijing, China.

Can China Pull Off Its Charm Offensive?

Why Beijing’s foreign-policy reset will—or won’t—work out.

Turkish Defense Minister Hulusi Akar chairs a meeting in Ankara, Turkey on Nov. 21, 2022.
Turkish Defense Minister Hulusi Akar chairs a meeting in Ankara, Turkey on Nov. 21, 2022.

Turkey’s Problem Isn’t Sweden. It’s the United States.

Erdogan has focused on Stockholm’s stance toward Kurdish exile groups, but Ankara’s real demand is the end of U.S. support for Kurds in Syria.